fbpx
Barbara Kohlbrenner
Barbara Kohlbrenner – doradca wizerunkowy, coach, stylistka – pomaga budować wizerunek spójny z osobowością i stylem życia.   Oferuje sesje coachingowe oraz metamorfozę, zakupy, przegląd szafy. Wejdź i zbuduj ze mną swój styl! | barbarakohlbrenner.pl

Jak Cię widzą, tak Ci płacą, czyli o biznesowym wizerunku.

Na podstawie samego wyglądu, sposobu mówienia czy poruszania można sporo wywnioskować na temat konkretnej osoby. Ta umiejętność to przede wszystkim domena kobiet – uważnych obserwatorek! Budowanie wizerunku biznesowego to świadome panowanie nad sygnałami, jakie wysyłamy innym. Ten artykuł poświęcam wytycznym BUSINESS FORMAL, czyli bardzo formalnego stylu, który obowiązuje podczas spotkań z klientem, konferencji, targów branżowych. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wygląd zawiera pewnego rodzaju kod informujący otoczenie o samopoczuciu, podejściu do życia, wskazuje pozycję społeczną. Ważne, aby uzyskać spójność pomiędzy stanowiskiem, jakie zajmujesz a tym jak się prezentujesz. Oddzielając sferę prywatną od zawodowej, warto mięć „dwie szafy”.

W środowisku biznesowym unikaj:
– odsłoniętych ramion
– głębokich dekoltów
– zasłaniania twarzy włosami
– odkrytych palców u stóp i pięt
– prześwitujących tkanin
– obcisłych spodni i spódnic.

51418768 Actors Ewan McGregor, Christoph Waltz, Zhou Xun, Cate Blanchett and Emily Blunt filming a commercial for the International Watch Company in Portofino, Italy on May 18, 2014. Actors Ewan McGregor, Christoph Waltz, Zhou Xun, Cate Blanchett and Emily Blunt filming a commercial for the International Watch Company in Portofino, Italy on May 18, 2014. Pictured: Cate Blanchett, Emily Blunt FameFlynet, Inc - Beverly Hills, CA, USA - +1 (818) 307-4813 RESTRICTIONS APPLY: USA/AUSTRALIA ONLY

Pamiętaj, strój jest tym bardziej biznesowy, im mniej przekazuje informacji o prywatnej sferze.
Standardowy  Business formal to:
spodnie o klasycznym kroju (np. cygaretki), w ciemnych kolorach, uszyte ze szlachetnego, matowego materiału
– taliowana marynarka – żakiet/marynarka jest podstawą całej stylizacji; ze spodniami, sukienką lub spódnicą stanowi najodpowiedniejszy komplet, przestrzegaj tylko zasady: kolor i tkanina powinny być identyczne
– ołówkowa lub trapezowa spódnica, nie krótsza niż 5 cm przed kolanem
sukienka z długim rękawem (z krótkim rękawem dopuszczalna tylko z marynarką)

Niedopuszczalne są ostre kolory, graficzne wzory, fantazyjne fasony, zestawy zdekompletowane.

bfe0e8b9c8af54c4da5c00585feace75


46d24c4457cd3037b0dcd1c1a3f449c1
fb20af3a79b459d38c6f7292689378ed
Do pracy najbardziej odpowiednie są wszelkiego rodzaju bluzki koszulowe – pamiętaj, aby kołnierzyk chować pod żakiet i zostawić jeden guzik odpięty pod szyją. Pod marynarkę idealne są klasyczne, proste topy o płytkich dekoltach, starannie kryjące bieliznę. Niewskazane są sztuczne, stretchowe tkaniny, falbany, duże draperie, dekolty, cienkie ramiączka.

43a7bd42a00f0f56d615b53af23f23d5

Czerwień i jej odcienie to wyjątek od reguły, funkcjonują w biznesowym dress codzie jako “power look”.

3611d17edc6ce4f4a47c3a7499cfa740


c365c339edd04809e1889337c4bcb4ab

Torebka to szczególny dodatek. Jej jakość to miara pozycji społecznej. Jeśli nie lubisz dużych toreb, wybierz aktówkę, a torebka będzie tylko dodatkiem na drobne, osobiste przedmioty. Z butami jest bardzo podobnie – jeśli chcesz być odbierana, jako kobieta dobrze sytuowana i przedsiębiorcza, wybierz buty dobrej jakości. Wizerunek biznesowy dopuszcza obcasy do wysokości 8 cm, te wyższe zarezerwowane są do strojów wieczorowych i koktajlowych. Buty na płaskim mogą być noszone tylko do spodni.

57c901495b8a49a3d9b590e692475bae

W wizerunku kobiety biznesu obowiązuje zasada im mniej biżuterii tym lepiej. Dopuszczalne są 1-2 elementy biżuteryjne jednocześnie. Biżuteria powinna być delikatna. Unikaj mieszania biżuterii złotej ze srebrną.

123d5c07fdcff7d4698ffe636ec76d1f
Każdy element wyglądu, począwszy od uczesania i makijażu, poprzez kolor i fason odzieży, na dodatkach kończąc, to konkretne informacje wysyłane otoczeniu. Ta świadomość, w połączeniu z wiedzą, daje możliwość kreowania starannego biznesowego wizerunku. Powiedzenie „jak cię widzą, tak cię piszą”, coraz częściej zamieniane jest na „jak cię widzą, tak ci płacą”. Warto więc w odpowiedni sposób podkreślać swój profesjonalizm, zdecydowanie i pewność siebie.  Jeśli potrzebujesz wsparcia, kliknij tutaj. 🙂 A już niedługo wytyczne BUSINESS CASUAL:), czyli bardziej swobodnego stylu, jednak zawsze z zachowaniem elegancji i umiaru.

ARCHIWUM