fbpx
Barbara Kohlbrenner
Barbara Kohlbrenner – doradca wizerunkowy, coach, stylistka – pomaga budować wizerunek spójny z osobowością i stylem życia.   Oferuje sesje coachingowe oraz metamorfozę, zakupy, przegląd szafy. Wejdź i zbuduj ze mną swój styl! | barbarakohlbrenner.pl

Ubiór biznesowy dla mężczyzny

Błahe z pozoru elementy wizerunku zewnętrznego, takie jak dopasowany garnitur czy odpowiednio dobrany krawat, decydują o wrażeniu, które na Twój temat wyrabia sobie Twój klient, podwładny lub przełożony. Od tego, jak wyglądasz może zależeć dalszy rozwój kariery. Nieodpowiednio dobrany strój odbierany jest jako brak profesjonalizmu. Jak więc ubierać się do pracy, aby nie popełnić faux pas? W tym artykule przybliżam wytyczne BUSINESS FORMAL, czyli stylu, który obowiązuje podczas oficjalnych spotkań z klientem, konferencji i targów branżowych.

0adaaa101c53470542144a3d0616eb68
Zacznij od podstaw i wybierz odpowiednią koszulę. Może być klasyczna, biała, ale na co dzień dopuszczalny jest także również błękit, blady róż, ecru, granat. Koszule w odważniejszych barwach i wzorach zachowaj na spotkania po pracy. Zwróć uwagę na jakość. Gramatura powinna być wyższa niż 120 gramów/metr. Lepiej mieć kilka koszul z bawełny bardzo dobrej jakości, niż kilkanaście ze sztucznych tkanin. Kołnierzyk powinien być dobrany do owalu twarzy – do wyboru: klasyczny, włoski lub pół-włoski. Koszula nie może być zbyt wąska. Guziki powinny swobodnie się zapinać i nie rozchylać w czasie ruchu. Kupując koszulę, sprawdź czy rękawy mają odpowiednią długość – po rozpięciu mankietów i opuszczeniu rąk ku dołowi, powinny kończyć się za pierwszą kostką kciuka. Jeśli chodzi o długość całkowitą koszuli, powinna kończyć się tuż za pośladkami.

087f749169b589f48de91e269b5635c2
Kolejny krok, to wybór odpowiedniego garnituru. Uniwersalny będzie granat lub ciemna szarość. Najlepszy będzie jednolity, gładki garnitur z wełny z dodatkiem lycry. Marynarka i spodnie powinny idealnie pasować do sylwetki. Uszycie garnituru na miarę daje gwarancję, że będzie on leżał, tak jak powinien. A nie ma nic gorszego, niż widok mężczyzny w za długich lub za krótkich spodniach. Nogawki muszą delikatnie opierać się o buty, bez żadnych załamań.

f13f24517d2c79349173c0e70b23b14a
Diabeł tkwi w szczegółach. 🙂 Zadbaj o detale, takie jak, skarpety, krawat czy poszetka (powinna wystawać około 1,5 cm z kieszonki). Do garnituru najlepsza będzie klasyczna, skórzana aktówka, dopasowana kolorem do butów. 

Źle dobrane rozmiary ubrań szkodzą Twojemu wizerunkowi. Wystrzegaj się:
•za luźnego kołnierzyka koszuli, który odstaje od szyi
•zbyt długich rękawów koszuli
•zbyt luźnej lub za ciasnej koszuli
•zbyt długich nogawek, marszczących się nad butami

27a5d7ef15884e8a3f16fcf8c34d15da

Dodatkowo, pamiętaj:
• Nigdy nie wkładaj koszuli z krótkim rękawem pod garnitur.
• Buty i skarpety muszą pasować do całości – nie wkładaj jasnych skarpet i obuwia do ciemnego garnituru.
• Marynarkę możesz rozpiąć, gdy siadasz.
• Obrączka, zegarek i spinki to jedyna dopuszczalna biżuteria.
• Nie umieszczaj w kieszeni zewnętrznej marynarki długopisu, pióra czy okularów.
• Nie upychaj portfela, kluczy czy telefonu w kieszeniach spodni.
• 
Krawat powinien sięgać do klamry paska u spodni.
• 
Kiedy siadasz w garniturze, Twoje skarpety powinny być wystarczająco długie, aby pokryć całe Twoje łydki, nawet kiedy spodnie się podciągną.
• 
Nawet, jeśli w biurze, w którym pracujesz, w piątki można ubierać się niezobowiązująco, wystrzegaj się koszulek z napisami i spodni typu bojówki.

6afe40bbba37e718ea922fe21e415b08
Myślę, że nie muszę przekonywać Cię, do tego jak wielką rolę odgrywa w karierze profesjonalny wizerunek. Męski dress code to sztywno określone zasady, ale potraktuj to jako zaletę. Raz zbudowana garderoba biznesowa będzie służyła Ci przez długi czas. Jeśli potrzebujesz wsparcia, kliknij tutaj. 🙂 A już niebawem tajniki BUSINESS  CASUAL! :), czyli bardziej swobodnego stylu, ale zawsze z dozą elegancji i umiaru.

 

ARCHIWUM